Reklamepris til Statoil

Statoils informasjonskampanje om selskapets gassvirksomhet er kåret til beste interaktive kampanje i februar.

FULL GASS: På kampanjens forside kan man følge gassproduksjonen ved Troll.

  • Øyvind Henriksen
Publisert:

Kampanjen som går under navnet «The Gas Machine» har vunnet Sølvtaggen for februar.

Informasjonskampanjen presenterer Troll-feltet i detalj og et utvalg historier om Statoils gassvirksomhet.

Bak kampanjen står reklamebyråene Mediafront, McCann og Scandinavian Design Group.

Juryleder for Sølvtaggen, Cristian Westerberg Thoresen, sier byråene har klart å formidle mye komplisert informasjon uten at kampanjen blir kjedelig.

- En utrolig bra produksjon, rett og slett. «Fett pluss» var et av ordene som dukket opp under arbeidet til juryen, som også mener at «håndverk», historiefortelling og dramaturgi siter som støpt, nesten som en interaktiv BBC-dokumentar, sier Westerberg Thoresen i en pressemelding.

Effekten av kampanjen er ennå ikke klar, men da kampanjen ble meldt på konkurransen hadde allerede 75.000 brukere klikket seg inn på siden. Og der var brukerne i gjennomsnitt fire og et halvt minutt.

Dette er Sølvtaggen:

  • Sølvtaggen deles ut hver måned av Interesseorganisasjonen for interaktiv markedsføring (Inma).
  • Prisen deles ut til månedens beste interaktive reklamekampanje.
  • Vinnerne av månedskonkurrasen går videre tikl kåringen av «Årets Sølvtagg».

Les om tidligere Sølvtaggen-vinnere her:

Januar: Shaket opp Litago-salget

Desember: NRK-konkurranse ga salgssuksess for Kaizers Orchestra

Her kan du lese mer om

  1. Markedsføring

Flere artikler

  1. Shaket opp Litago-salget

  2. Media bet på PR-stunt om bannskap

  3. Kaizers med storeslem i reklamekonkurranse

  4. Annonsørinnhold

  5. Reklamepris til FINNland

  6. Ny kampanje for retur av medisiner til apotekene