– Nytt kjendisblad for kvinner under oppseiling

Et nytt kjendis- og moteorienterte kvinneblad med navnet «Du denne uken», skal være på vei mot norske bladhyller.

Hjemmet Mortensen
Publisert:,

Hjemmet Mortensen lanserer aktualitetsbladet "Du denne uken" for norske kvinner i alderen 15-50 år. Magasinet, som blir en lansering på høyde med Her og Nå, skal handle om kjendisnyheter, mote, livsstil og underholdning. Bladet skal styrke forlagshuset i markedet for aktualitetsblader.

Les mer: Nytt kvinneblad fra Hjemmet Mortensen

Opplagsmål på 50.000

Første utgave, skal etter det Kampanje erfarer, være ute på gaten 5. september. Det slippes i markedet med en introduksjonspris på ti kroner, og målet er å selge i et opplag på 100.000 blader første uken. Målet er at "Du denne uken" etterhvert skal legge seg på et salg per uke på cirka 50.000 eksemplarer, etterhvert skal også prisen økes til 25 kroner.

Fra TV 2 og internasjonalt kjendisliv

Sjefredaktør blir etter det Kampanje erfarer, Laila Madsö, som har vært nyhetsreporter i TV 2 og reporter i God kveld, Norge. Hun beskrives som en kvinne med godt fotfeste på innsiden i norske og internasjonale kjendismiljøer. Madsö, som også har en karriere som modell bak seg, var dessuten TV 2s reporter under terrorangrepet mot World Trade Center i New York, som sjokkerte en hel verden

Hun har rekruttert journalister fra avis, tv, nett og ukepresse til å aksle den store bladsatsingen fra Hjemmet Mortensen Moteansvarlig i Allergruppens ungdomsmagasin [mag], Julie Kase, bekreftet i juni at hun har takket ja til en lignende jobb i Hjemmet Mortensen.

- Jeg skal jobbe med det samme stoffområdet som tidligere, men i et nytt prosjekt i Hjemmet Mortensen, sa hun til Kampanje.

Taus toppledelse

- Vi har flere ulike prosjekter som vi jobber med på bladsiden, men jeg ønsker ikke å være konkret på hva det er vi jobber med, sa administrerende direktør i Hjemmet Mortensen, Anne Britt Berentsen (bildet), da Kampanje omtalte bladplanene i juni.

Toppledelsen i Hjemmet Mortensen vil i ettermiddag ikke kommentere lanseringen av det nye bladet overfor Kampanje.

Werp planla bladlanseringen

Tidligere sjefredaktør i Hjemmet Mortensen-eide Kamille, Gjyri Helen Werp, skal ha spilt en sentral rolle i ukebladforlagets arbeid med å utvikle et nytt kvinneblad. Hun sa opp sin stilling i Kamille til fordel for tilsvarende jobb i Aller-eide KK, hvor hun starter 1. oktober.

Da Kampanje spurte Werp om hennes arbeid med det nye bladet til Hjemmet Mortensen, var hun ordknapp:

- I likhet med andre store forlag, jobber Hjemmet Mortensen hele tiden med nytenking og utvikling av ideer. Jeg har jobbet med med konspetutvikling i tillegg til å være sjefredaktør i Kamille. Utover det har jeg ingen kommentarer, sa påtroppende KK-redaktøren til Kampanje.

Les flere nyheter om medier, reklame og markedsføring