DNB opplever betalingsproblemer

På grunn av serverproblemer var det flere DNB-kunder som ikke fikk betalt eller overført penger onsdag ettermiddag.

Audun Braastad
Publisert:,

Vidar Korsberg Dalsbø, kommunikasjonsrådgiver i DNB, sier at systemene til DNB nå skal være oppe igjen.

Tidligere onsdag bekreftet Dalsbø feilen ovenfor E24.

– For tiden har vi serverproblemer. Det betyr at en del kunder blir avvist eller opplever tregheter når de skal betale. Feilen rammer flere systemer, sa han.

På DNBs Facebook-side fortvilte flere kunder over at de ikke fikk betale. Særlig var det mange DNB-kunder i utlandet som sa ifra. Dalsbø sier imidlertid at problemet ikke var begrenset til utlandet.

– Når mange transaksjoner skjer i samtidig, havner de i kø. En forsinkelse har ført til at det oppstår en kø, og enkelte kunder blir berørt. Vi hadde problemer og ustabilitet i systemet, sier Dalsbø.

Han sier at problemet hadde pågått i rundt 20 minutter da E24 først var i kontakt. På DNBs Facebook-side begynte kundene imidlertid å klage rundt 40 minutter før det.

Her kan du lese mer om