DNB opplever betalingsproblemer

På grunn av serverproblemer var det flere DNB-kunder som ikke fikk betalt eller overført penger onsdag ettermiddag.

Audun Braastad
  • Mathias Klingenberg
Publisert:,

Vidar Korsberg Dalsbø, kommunikasjonsrådgiver i DNB, sier at systemene til DNB nå skal være oppe igjen.

Tidligere onsdag bekreftet Dalsbø feilen ovenfor E24.

– For tiden har vi serverproblemer. Det betyr at en del kunder blir avvist eller opplever tregheter når de skal betale. Feilen rammer flere systemer, sa han.

På DNBs Facebook-side fortvilte flere kunder over at de ikke fikk betale. Særlig var det mange DNB-kunder i utlandet som sa ifra. Dalsbø sier imidlertid at problemet ikke var begrenset til utlandet.

– Når mange transaksjoner skjer i samtidig, havner de i kø. En forsinkelse har ført til at det oppstår en kø, og enkelte kunder blir berørt. Vi hadde problemer og ustabilitet i systemet, sier Dalsbø.

Han sier at problemet hadde pågått i rundt 20 minutter da E24 først var i kontakt. På DNBs Facebook-side begynte kundene imidlertid å klage rundt 40 minutter før det.

Her kan du lese mer om

  1. DNB
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. DNB: - Nettbanken er oppe igjen

  2. Omfattende problemer med DNBs banktjenester tirsdag

  3. Mer nettbanktrøbbel i DNB

  4. Annonsørinnhold

  5. Systemtrøbbel for DNB

  6. Bankkunder rammet av betalingstrøbbel