Hvordan erstatter man denne?

Selvsagt med noe som er enda kraftigere og raskere.

LEGENDE: Bugatti Veyron ble produsert i 450 eksemplarer fra 2005 til 2015.
  • Jostein Nissen-Meyer
Publisert:

Tidligere i år ble den siste Bugatti Veyron produsert, etter en produksjon på bare 450 eksemplarer over ti år.

Veyron ble en legende allerede fra starten av og den kraftigste utgaven, Super Sport, har 1.184 hestekrefter, en 0-100-tid på 2,2 sekunder og en toppfart på 431 kilometer i timen.

Nå jobber Bugatti med en oppfølger, som angivelig skal hete Bugatti Chiron, og som skal trumfe forgjengeren så vel som det konkurrentene LaFerrari, McLaren P1 og Porsche 918 kan by på.

Navnet vil være til ære for Grand Prix-føreren Louis Alexandre Chiron som kjørte inn til flere seire i Bugatti.

Bugatti kommer nok en gang til å gå for en 16-sylindret motor som i Chiron kommer til å yte 1.500 hestekrefter, ifølge Car.

Ifølge magasinet skal Chiron være i stand til å nå 100 kilometer i timen på to sekunder blank og fortsette opp til en toppfart på 463 kilometer i timen.

Man skal øke effekten på motoren blant annet gjennom bruk av elektriske turboer. Chiron skal også angivelig klare et forbruk på 1,7 liter per mil, men det er trolig under ganske forsiktig kjøring. Veyron tømmer sin bensintank på bare åtte minutter under full gass.

Chiron skal etter planen lanseres i 2016 og den blir trolig ikke rimeligere enn Veyron som lå på 1,5 millioner euro.

Les også

Porsches superbil snart utsolgt

Les også

Dette er Dubai-politiets nye superbil

Publisert:
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. Veyron-etterfølger kan koste over 20 millioner

  2. Åpner nye butikker - har ikke biler

  3. Friske saker: 0-400 kilometer i timen på 18 sekunder

  4. Bugattis nye superbil med prislapp nær 50 millioner

  5. Bilshow for entusiastene