Nettbanktrøbbel for DNB

Bankkundene til DNB opplevde torsdag nok en gang at nettbanken ikke fungerte slik den skulle.

FEILMELDING: Det var problemer med sentrale tjenester i nettbanken til DNB.

Foto: Skjermdump
  • Sigrid Moe
Publisert:,

– Nettbanken er nede. Vi jobber med problemsøking. Det ser ut som vi har funnet hvor problemet er, men det er for tidlig å konkludere, sier kommunikasjonsrådgiver Vidar Korsberg Dalsbø i DNB like etter klokken 13 torsdag. En halv time senere forteller han at feilen er rettet og at nettbanken skal fungere igjen.

Kundene kunne denne gangen logge seg inn i nettbanken, men det var en rekke sentrale tjenester som ikke fungerte.

Kritikk

Tidligere denne måneden var det også trøbbel med DNBs Vipps-tjeneste. Tjenesten måtte stenges helt ned etter at flere personer ble belastet for overføringer opptil 50 ganger.

Finanstilsynet har tidligere fortalt at de mener det ikke er tilfredsstillende at DNBs betalingstjenester i år har vært preget av mangelfull stabilitet.

Fulgt opp

I juni fortalte tilsynet at de hadde oppfølging av DNB på grunn av nedetiden til DNBs tjenester.

Administrerende direktør i Heidi Arnesen Austlid i IKT Norge har også tidligere gått hardt ut mot DNB på grunn av de tekniske problemene.








Les også

Finanstilsynet om Vipps-krøll: – Må forvente kontinuerlig tilgang

Les også

Vipps-kunder trukket flere ganger for samme overføring

Les også

– Vi skal lage opplevelser robotene ikke gir

Her kan du lese mer om

  1. DNB
  2. Bank
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Omfattende nett-trøbbel for DNB

  2. Vipps hadde teknisk trøbbel

  3. BankID har hatt problemer med innlogging: – Omfattende

  4. Annonsørinnhold

  5. Finanstilsynet om Vipps-krøll: – Må forvente kontinuerlig tilgang

  6. BankID på mobil var nede for Telenor-kunder