Nettbanktrøbbel

DNB tar grep etter kundestorm: Ny nettside skal varsle om IT-trøbbel

DNB lanserer en ny varselside for IT-avvik. Den skal korte ned køene til kundeservice, håper banken.

Tobias Myklebust Fjeldheim
  • Tyra Kristiansen Stave
Publisert:

På nettsiden kan kundene se driftsstatusen til flere av DNBs tjenester. I tillegg kan banken gi beskjed om planlagt vedlikehold.

– Kundene våre har etterspurt bedre kommunikasjon når vi har driftsavvik, og dette gir oss en bedre plattform til å få til dette, sier konserndirektør for Technology & Service i DNB, Maria Ervik Løvold, i en pressemelding.

– Det vil både bidra til at kundene er bedre informert og til å ta ned køene på kundeservice, sier Løvold.

Når banken har tekniske problemer kan kundene altså se hvilke tjenester det gjelder og hvor lang tid DNB antar det tar å fikse problemer.

Banken har sett til utlandet for å få inspirasjon til den nye løsningen.

DNB hadde i midten av juni store tekniske problemer som gjorde at kunder ikke fikk overført penger fra andre banker til sin DNB-konto.

Den gang ba banken bare de kundene som hadde akutt behov for hjelp om å ta kontakt fordi de hadde stor pågang på kundesenteret.

Her kan du lese mer om

  1. Nettbanktrøbbel
  2. DNB
  3. Bank
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. DNB-problemer fortsetter å forsinke lønn, feriepenger og Vipps

  2. Tietoevry skapte banktrøbbel

  3. DNB-kunder venter fortsatt på pengene sine

  4. Annonsørinnhold

  5. Facebook-feil førte til store problemer for flere apper

  6. Vy avslutter bybil-samarbeid – får dansk partner som konkurrent