DNB tar grep etter kundestorm: Ny nettside skal varsle om IT-trøbbel
DNB lanserer en ny varselside for IT-avvik. Den skal korte ned køene til kundeservice, håper banken.
På nettsiden kan kundene se driftsstatusen til flere av DNBs tjenester. I tillegg kan banken gi beskjed om planlagt vedlikehold.
– Kundene våre har etterspurt bedre kommunikasjon når vi har driftsavvik, og dette gir oss en bedre plattform til å få til dette, sier konserndirektør for Technology & Service i DNB, Maria Ervik Løvold, i en pressemelding.
– Det vil både bidra til at kundene er bedre informert og til å ta ned køene på kundeservice, sier Løvold.
Når banken har tekniske problemer kan kundene altså se hvilke tjenester det gjelder og hvor lang tid DNB antar det tar å fikse problemer.
Banken har sett til utlandet for å få inspirasjon til den nye løsningen.
DNB hadde i midten av juni store tekniske problemer som gjorde at kunder ikke fikk overført penger fra andre banker til sin DNB-konto.
Den gang ba banken bare de kundene som hadde akutt behov for hjelp om å ta kontakt fordi de hadde stor pågang på kundesenteret.