Nettbanktrøbbel

DNB tar grep etter kundestorm: Ny nettside skal varsle om IT-trøbbel

DNB lanserer en ny varselside for IT-avvik. Den skal korte ned køene til kundeservice, håper banken.

Tobias Myklebust Fjeldheim
  • Tyra Kristiansen Stave
Publisert: Publisert:

På nettsiden kan kundene se driftsstatusen til flere av DNBs tjenester. I tillegg kan banken gi beskjed om planlagt vedlikehold.

– Kundene våre har etterspurt bedre kommunikasjon når vi har driftsavvik, og dette gir oss en bedre plattform til å få til dette, sier konserndirektør for Technology & Service i DNB, Maria Ervik Løvold, i en pressemelding.

– Det vil både bidra til at kundene er bedre informert og til å ta ned køene på kundeservice, sier Løvold.

Når banken har tekniske problemer kan kundene altså se hvilke tjenester det gjelder og hvor lang tid DNB antar det tar å fikse problemer.

Banken har sett til utlandet for å få inspirasjon til den nye løsningen.

DNB hadde i midten av juni store tekniske problemer som gjorde at kunder ikke fikk overført penger fra andre banker til sin DNB-konto.

Den gang ba banken bare de kundene som hadde akutt behov for hjelp om å ta kontakt fordi de hadde stor pågang på kundesenteret.

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. Nettbanktrøbbel
  2. DNB
  3. Bank

Flere artikler

  1. DNB-problemer fortsetter å forsinke lønn, feriepenger og Vipps

  2. DNB-kunder venter fortsatt på pengene sine

  3. Tietoevry skapte banktrøbbel

  4. Telia hadde omfattende trøbbel

  5. Betalingsproblemer for DNB-kunder