Nettgigantene

Annonse-boikotten mot Facebook fortsetter

Den pågående annonse-boikotten av Facebook fortsetter etter at organisatorene bak kampanjen ikke lot seg overbevise av et møte med Mark Zuckerberg tirsdag.

Annonse-boikotten mot Facebook fortsetter. Over 900 selskaper, inkludert Coca-Cola og Adidas, har sluttet seg til kampanjen.

Matt Rourke / AP / NTB scanpix
  • NTB-AFP
Publisert: Publisert:

Den såkalte #StopHateForProfit-kampanjen har fått med seg gigantannonsører som blant annet Coca-Cola, Adidas og Volkswagen.

Formålet med kampanjen er å få bukt med mengden hatefulle ytringer på nett. Over 900 selskaper har til nå sluttet seg til boikotten.

Tirsdag hadde organisatorene bak kampanjen et nettmøte med Facebook-sjef Mark Zuckerberg, men de sa etterpå at det ikke ble sagt noe på møtet som fikk dem til å tro at Facebook vil iverksette noen form for tiltak.

– Istedenfor å forplikte seg til en fremdriftsplan for å kunne luke ut hat og feilinformasjon på Facebook tyr deres ledere heller til sine samme gamle taler i et forsøk på å berolige oss uten å innfri kravene våre, heter det i en uttalelse fra dem som står bak boikotten.

Les også

Amazons merkeverdi passerer 4.000 milliarder kroner

Publisert:

Her kan du lese mer om

  1. Nettgigantene
  2. Mark Zuckerberg
  3. Boikott
  4. Facebook
  5. Annonser

Flere artikler

  1. Venter snøballeffekt: Flere gigantselskaper boikotter Facebook

  2. Anfo-sjef tror norske annonsører vil se forbi «bøttevis med overtramp» fra Facebook

  3. Facebook og Twitter må vitne i Senatet

  4. Zuckerberg mener Facebook kan stanse innblanding i det amerikanske valget

  5. Zuckerberg skal ha fryktet Instagram før oppkjøpet i 2012