TV 2 varsler Sumo-offensiv

TV 2 ruster seg opp i kampen mot strømmekjempene, og har som mål å tredoble brukermassen innen tre år.

STRØMMESTASING: TV 2 sine lokaler i Karl Johans gate i Oslo.

Foto: Erik Johansen NTB scanpix
Publisert:,

Den Bergens-baserte allmennkringkasteren jobber nå med å tilpasse sin tjeneste for å møte konkurransen fra globale tjenester som Netflix, YouTube, HBO, og Amazon, skriver Dagens Næringsliv.

Sumo-sjef Christian Birkeland innrømmer at de har falt litt i bakleksen sammenlignet med sine konkurrenter.

– Holder ikke helt

TV 2 mangler blant annet individuelle analyser av brukernes seervaner, som kan brukes til å tilpasse innholdet.

– Til nå har vi hatt samme forside for alle, men det holder jo ikke helt i disse dager, sier Birkeland til DN.

Les også: TV2-kanaltap på 110 millioner

TV-kanalen har et mål om å tredoble antall brukere innen 2020, det vil i så fall si at Sumo om to og et halvt år må ha nærmere 800.000 abonnenter, ifølge avisens beregninger.

Les også

TV 2 og TONO forhandler om musikkvederlag

Les også

Så viktig er finansene i «Game of Thrones»

Les også

Historisk dårlige seertall i juni for TV 2

Her kan du lese mer om