Snapchat snuser på det norske mediemarkedet

I all hemmelighet har to Snapchat-topper vært i møter med flere norske mediehus for å diskutere norsk nyhetsinnhold på mobilappen.

PÅ NETT: Flere norske medier er allerede til stede med egne kanaler på Snapchat, men det som nå diskuteres er å levere nyheter til mobilappens offisielle nyhetsseksjon, Discover.

Marianne Løvland NTB scanpix
Publisert:

I forrige uke kom to av Snapchat-toppene ens ærend fra Paris og Los Angeles til Oslo for å snakke med norske mediehus, skriver Dagens Næringsliv.

Ifølge avisen er det amerikanske teknologiselskapet interessert i samarbeidspartnere og innholdsleverandører innenfor kultur, nyheter og sport i Norge.

Flere norske medier er allerede til stede med egne kanaler på Snapchat, men det som nå diskuteres er å levere nyheter til mobilappens offisielle nyhetsseksjon, Discover.

Både VG, TV 2, Aller Media og Aftenposten bekrefter at de har vært i samtaler med Snapchat. Det samme har Geir E. Engen, som er fagsjef for digital utvikling i Mediebedriftenes Landsforening (MBL).

– De presenterte Snapchat Discover for meg og hadde en del spørsmål om det norske mediemarkedet. Jeg forsto at Snapchat skulle utvide i Norge, men fikk ikke noen flere detaljer utover det. Det var gøy å snakke med dem, og jeg opplevde dem som oppriktig nysgjerrige, sier Engen.

Les også

Twitter tviholder på ansatte: Lokker med bonuser og aksjer

Les også

Her er verdens mest populære sosiale nettverk

Les også

Vil bli like store som Snapchat