Ekspert om kvinnedropp: - Selger kanskje mer annonser

Å fjerne lettkledte kvinner fra fronten kan muligens gi et annonseløft, men Aller-direktør tror likevel at de vil gjøre comeback.

BORTE VEKK: Tone Damli er en av kvinnene som har prydet forsiden av det norske bladet Mann. Nå er det slutt på kvinner på fronten.
  • E24
Publisert:

- Dette er nok gjort etter grundige undersøkelser. Jeg vil tro de har gjort det for å tekkes annonsørene, at de kanskje selger mer annonser da, sier Tore Sannum i Aller Media til Kampanje.

Fredag ble det kjent at herrebladet Mann etter 17 år slutter med kvinner på forsiden.

- Vi har hatt damer på coveret i 17 år, nå synes vi det er guttas tur, sa redaktør for Mann, Knut Christian Moeng til Dagsavisen.

ERFAREN: Direktør i Aller Media Tore Sannum.

Tidligere har blant annet Tone Damli, Triana Iglesias og Anne Kath. Hærland og en rekke andre norske kjendiskvinnene latt seg avbilde med luftig bekledning til Manns front.

Sannum har lang erfaring med å utvikle blader i Egmont Hjemme Mortensen, og sier at han tror at menn fortsatt gjerne vil ha damer på forsiden av blader, og at kvinnene nok vil havne på fronten igjen.

- Men jeg ønsker dem lykke til, sier Sannum.

Med et fall på nær en fjerdedel av opplaget fra 2010 til 2012, til 11.482, må Mann som andre magasiner tenke nytt.

Kampanje-redaktør Knut Kristian Hauger er usikker på om det å fjerne kvinnene fra forsiden er nok:

– Grepet med menn på forsidene alene ikke vil føre til noen stor kø foran bladstativene. En tidligere Vi Menn-redaktør sa en gang at et ekte mannfolkblad skal lukte både hest og after shave. Kanskje blir det vel mye after shave igjen nå. Mann må passe på å holde testosteronnivået oppe i spaltene, sier han til NRK.no.

LES OGSÅ: Magasinet Mann slutter med damer

Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. Markedsføring

Flere artikler

  1. Mann slutter med damer

  2. Legger ned kvinneblad

  3. Japansk blad frir til lubne menn

  4. Internt økoopprør i Coop Danmark

  5. 42 må gå i bladgiganten Egmont