Tekniske problemer for HBO Nordic – kundene raser

Etter nedetid onsdag kveld fikk HBO Nordic-abonnenter heller ikke logget seg på strømmetjenesten torsdag.

EVIG INNLASTING: Da E24 forsøkte å logge på en HBO Nordic-konto via nettleser i 21-tiden, kom vi oss aldri forbi dette.
Publisert:

– Vi opplever dessverre problemer for øyeblikket. Vår tekniske avdeling er på saken, og vi håper å ha tjenesten tilgjengelig igjen innen kort tid, skriver en pressetalsperson for strømmetjenesten i en epost til E24 i 20.55-tiden torsdag kveld.

Nedetiden oppstod i beste sendetid, slik den også gjorde onsdag kveld.

Da varte de tekniske problemene fra mellom klokken 21 og 23, hvorpå alt skal ha fungert som normalt, opplyser HBO.

Det er uklart når strømme-krøllet startet torsdag. Da E24 forsøkte å logge seg på via nettleser i 21-tiden, sto vi fast med svart skjerm og innlastingssymbol som vist over.

Les også

Ny undersøkelse: Lisensavgiften verstingen i regningsbunken

– Netflix har ALDRI trøbbel

På sosiale medier har norske abonnenter sagt tydelig ifra om hva de synes om å stå uten serier to kvelder på rad.

«Ka skjer??? Midt i en serie!!! Fiks det!!», utbryter en skuffet bruker på HBO Nordic sine Facebook-sider.

Reaksjonene er mange og krasse:

«Nooo, æ gleda mæ til å se serie no! Pull your shit together!».

«For et amatørselskap! Netflix har ALDRI trøbbel. Med HBO er det tull kvar einaste veke».

«Vil gjerne se mer.... men hjelper lite, når dere er nede andre kvelden på rad, i beste sendetid...»

Flere klager også over dårlig informasjon og truet med å avslutte abonnementet.

Strømme-stansen skal ha rammet uavhengig av innloggingskanal, slik at tjenesten ikke fungerer enten man bruker HBO Nordic-appen for smart-TV, Chromecast, nettbrett, spillkonsoller, eller logger seg inn direkte i nettleseren.

I Sverige valgte HBO Nordic nylig å skru opp prisen fra 79 til 89 kroner i måneden. Det ventes at en tilsvarende prisøkning kommer i Norge.

Publisert: