Schibsted legger ned loppis-appen Shpock i Norge og Italia

Mediekonsernet har investert en milliard kroner i selskapet bak appen.

LEGGER NED: Shpock ble lansert i Norge i 2016.

Foto: Shpock
  • E24
Publisert:

I en intern melding skriver Schibsted at Shopping-appen Schpock gjør endringer i strategien. Det betyr at de legger ned i Italia og Norge, og skal kutte antall ansatte fra 188 til 102.

Årsaken til endringene er at de nå vil bytte fra å jobbe for vekst til å jobbe for inntekter. Da mediekonsernet la frem resultatene for tredje kvartal varslet selskapet at Shpock skulle begynne å tjene penger mot slutten av 2019.

Schibsted har investert en milliard kroner i selskapet bak appen.

Appen skal fortsette å være aktiv i fire land.

Shpock ble lansert i Norge i 2016.

Les også

Droppet London til fordel for Oslo: Slik blir Schibsteds børsnotering

Les også

«Et Schibsted for fremtiden»

Les også

Schibsted splittes i to

Her kan du lese mer om

  1. Schibsted
mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Telenors kommunikasjons- direktør slutter

  2. Schibsted splittes i to

  3. Droppet London til fordel for Oslo: Slik blir Schibsteds børsnotering

  4. Annonsørinnhold

  5. Schibsted sluker finsk rubrikkselskap

  6. Schibsted knuser forventningene