Ansetter reklamebloggere

Kjøpesenter har ansatt tre bloggere for å skape blest.

Skjermbilde fra mrcr.no
Publisert:

– Det er ikke lenger nok å fortelle folk på en statisk måte hva de skal kjøpe og hvorfor. De krever opplevelser, sier Pia Biermann, senterleder ved Mercur i Trondheim, til Adresseavisen.

Mercursenteret har i sin blogg blandet fire jenters tanker og opplevelser med omtale av produkter man kan finne på kjøpesenteret. Det har 135.000 brukere vært interessert i siden oppstarten i august i fjor. Hver av dem har brukt i gjennomsnitt 2,25 minutter inne på bloggen, skriver Adresseavisen.

Fortsatt reklamerer senteret i tradisjonelle kanaler som kino, busser, og plakater – men mye av markedsføringen går på å skaffe trafikk til blogg og hjemmesider.

Biermann er ikke bekymret for at blandingen av redaksjonelt innhold og produktomtale etterlater forbrukerne forvirret over hvem avsenderen er.

- Man kan godt kalle det snikreklame, bortsett fra at det ikke er noe snikete ved det. Det er tydelig at dette er en blogg for kjøpesenteret Mercur, og mercurnavnet står i vignetten, sier Biermann til Adresseavisen.

Flere medienyheter på Kampanje.com