Ansetter reklamebloggere

Kjøpesenter har ansatt tre bloggere for å skape blest.

Skjermbilde fra mrcr.no
  • Erlend Fossbakken - Kampanje
Publisert:

– Det er ikke lenger nok å fortelle folk på en statisk måte hva de skal kjøpe og hvorfor. De krever opplevelser, sier Pia Biermann, senterleder ved Mercur i Trondheim, til Adresseavisen.

Mercursenteret har i sin blogg blandet fire jenters tanker og opplevelser med omtale av produkter man kan finne på kjøpesenteret. Det har 135.000 brukere vært interessert i siden oppstarten i august i fjor. Hver av dem har brukt i gjennomsnitt 2,25 minutter inne på bloggen, skriver Adresseavisen.

Fortsatt reklamerer senteret i tradisjonelle kanaler som kino, busser, og plakater – men mye av markedsføringen går på å skaffe trafikk til blogg og hjemmesider.

Biermann er ikke bekymret for at blandingen av redaksjonelt innhold og produktomtale etterlater forbrukerne forvirret over hvem avsenderen er.

- Man kan godt kalle det snikreklame, bortsett fra at det ikke er noe snikete ved det. Det er tydelig at dette er en blogg for kjøpesenteret Mercur, og mercurnavnet står i vignetten, sier Biermann til Adresseavisen.

Flere medienyheter på Kampanje.com

mail
E24

Start dagen med

Morgengryn Logo

Hold deg oppdatert på de viktigste nyhetene, de siste nøkkeltallene, og dagens kalender. Tilbudet er gratis.

Flere artikler

  1. Spotify kutter i gratistilbudet

  2. Statseid kjøpesenter et symbol på krisen i USA

  3. - Hemmelig avtale skulle sikre Adresseavisen

  4. Annonsørinnhold

  5. Landets eldste kino flytter inn i kjøpesenter

  6. Så tjente hun ikke millioner likevel