Lexus-eiere desidert mest fornøyd

I en stor undersøkelse om tilfredshet rundt bilhold er det ett merke som vinner alle kategorier.

TILFREDSE KUNDER: Ingen andre bilmerker er i nærheten av å ha så fornøyde bileiere som Lexus i Norge. Her representert med det helt nye flaggskipet LS 600Lh.
  • Morten Abrahamsen
Publisert: Publisert:

- Dette er en svært viktig del av vår totale merkevareopplevelse, og resultatene i AutoIndex beviser at kundene verdsetter den opplevelsen de får hos våre forhandlere. Vi skal gjøre vårt beste for at våre kunder utnevner Lexus til beste bilmerke også i fremtiden, sier Jan Christian Holm, sjef for Lexus, i en pressemelding.

Lexus tok nemlig storeslem i AutoIndex sin tilfredshetsundersøkelse.

18.800 norske bileiere har deltatt i undersøkelsen som er er utført av Loyalty Group for NAF, og er gjort i første kvartal av 2013, og omfatter biler som er registrert mellom 2006 og 2012.

- Betyr utrolig mye

- At kundene igjen plasserer Lexus som soleklar vinner i bransjens mest omfattende og prestisjefylte undersøkelse betyr utrolig mye for hele organisasjonen. Dette er en pris vi verdsetter høyt, sier Holm.

Mer bilstoff på E24 BIL

Lexus er en liten aktør på det norske markedet. I 2012 ble det registrert 493 nye biler av merket, en 24. plass på statistikken til Opplysningsrådet for veitrafikken. Merket som var desidert størst i Norge i fjor, Volkswagen, havnet ganske nøyaktig midt på treet med en 12. plass.

Undersøkelsen har fire kategorier, bil, forhandler, verksted og lojalitet. Lexus er øverst i alle kategoriene.

Topp fem totalt:

1. Lexus

2. BMW

3. Audi

4. Toyota

5. Mercedes-Benz

De fem nederste:

19. Hyundai

20. Nissan

21. Suzuki

22. Saab

23. Fiat

Les også:

Test av Lexus LS 600Lh

Lexus tror på solid vekst med ny modell

Lexus har bygd siste eksemplar av superbilen LFA

Publisert:
Gå til e24.no

Flere artikler

  1. Lexus-eiere mest fornøyde

  2. Har tidoblet salget på fem år

  3. Betydelig fall i nybilsalget

  4. Tilbakekaller 3,37 millioner biler

  5. Endrer vilkår etter kritikk fra Forbrukerrådet: Disse to bilmerkene forbedrer nybil-garantien