DNB hadde problemer med nettbanken

Flere kunder opplevde tirdag morgen de ikke fikk logget seg på DNBs nettbank.

PROBLEMER: Flere kunder klarte ikke logge seg inn i DNBs nettbank tirsdag morgen.

Skjermdump
Publisert:,

Etter en uke med flere nettbankproblemer, opplevde DNB-kunder igjen at de ikke kom inn i nettbanken tirsdag morgen.

Even Westerveld, informasjonsdirektør i DNB, bekrefter at folk kunne ha problemer med å logge seg inn i nettbanken tirsdag morgen. Klokken 08.50 skal problemet være rettet.

– Nå skal vi være oppe å gå igjen. Det viser seg at feilen var hos oss, sier Westerveld til E24.

Beklager

Han er usikker på når feilen startet. De tidligste innleggene fra frustrerte DNB-brukere om nettbanken kom på DNBs Facebook-sider litt før klokken halv ni tirdag.

Først trodde DNB at feilen kom fra leverandøren Nets, men så viste det seg at feilen lå hos dem selv.

– Vi må bare beklage ovenfor kundene som har opplevd dette, sier Westerveld.

– Litt ustabil nettbank

Problemene knyttes til en pågående prosess med å flytte servere inn i nytt datasenter. Denne flyttingen vil pågå hele sommeren. Westerveld har på stående fot ingen oversikt over hvor mange ganger nettbanken har vært nede de siste to ukene.

– Dessverre har nettbanken de siste dagene vært litt ustabil. Vi har selvfølgelig ikke planlagt disse nedetidene. Det er ikke heldig verken for kundene eller for oss når uforutsette hendelser skjer. Igjen må vi be om forståelse for at vi er inne i et av de største IT-prosjektene i Norge for tiden, sier informasjonsdirektøren.