Nye problemer
for DNBs nettbank

Flere av DNBs kunder kom mandag formiddag ikke inn i nettbanken.

TRØBBEL: Flere kunder ble mandag formiddag møtt av denne meldingen da de forsøkte å logge seg inn i DNBs nettbank.

Skjermdump
Publisert:,

Natt til mandag hadde DNB en planlagt nedetid på om lag to timer. Årsaken var at banken skulle oppdatere serveren.

Mandag morgen skulle nettbanken fungere som normalt igjen, men i formiddag hadde riktignok flere kunder problemer med å logge seg inn.

- Vi hadde i en kort periode etter klokken 11.00 mandag noen problemer, som førte til at enkelte kunder ikke kommer seg inn i nettbanken, sier informasjonssjef Aud-Helen Rasmussen i DNB til E24.

LES OGSÅ:Finanstilsynet: Bankene ansvarlig for nettbankkaos

Aud-Helen Rasmussen

- Lange responstider var grunnen til at de ikke fikk logget seg inn. Da ender det til slutt med tidsavbrudd, sier hun.

Årsaken til problemet var ifølge Rasmussen en feil tilknyttet en av serverne.

- Heldigvis rammet ikke dette mange av kundene våre, og problemet kunne lett løses ved at man oppdaterte nettleseren før man forsøkte å logge seg inn igjen, forklarer hun.

Flere episoder

Gjennom vinteren har DNB flere ganger hatt problemer med nettbanken, og dette er fjerde gangen på kort tid at nettbankkunder opplever trøbbel når de forsøker å logge seg inn.

Senest 20. mars ble nettbankbrukerne møtt av en «stengt dør» når de skulle inn i nettbanken.

Også flere andre norske nettbanker har hatt utfordringer denne vinteren. For kort tid siden knelte nettbankene i både Nordea, Sparebank1 og DNB på grunn av problemer hos Nets.

Også feil hos leverandøren Evry har ført til problemer for flere av bankene.

LES OGSÅ: