Omfattende kutt i Dagens Næringsliv - tilbyr sluttpakke til hele redaksjonen

Dagens Næringsliv skal spare 45 millioner kroner og tilbyr sluttpakker til alle ansatte i redaksjonen, melder Medier24.

MÅ KUTTE: Sjefredaktør og administrerende direktør Amund Djuve i Dagens Næringsliv bekrefter at avisen må spare penger.

Foto: Tor Erik H. Mathiesen VG
Publisert:

Bemanningen i redaksjonen skal reduseres med 15 årsverk fra dagens nivå.

– Annonsemarkedet har vært svakt i vinter og vår. Utviklingen i lesermarkedet har vært god, og i mai hadde vi for første gang siden 2010 flere betalende abonnenter enn i tilsvarende periode året før, skriver DNs sjefredaktør og administrerende direktør Amund Djuve i en epost til Medier24.

Han legger samtidig til at veksten i lesermarkedsinntektene ikke er tilstrekkelig til å kunne kompensere for den betydelige nedgangen i annonsemarkedet.

– Vi må derfor redusere kostnadene. Vi har et mål om at vi i løpet av året skal gjennomføre kostnadskutt som gir en helårseffekt på 45 millioner kroner, skriver Djuve videre.

Det er allerede inngått sluttavtaler for åtte kommersielle årsverk, og det skal kuttes seks nye årsverk på kommersiell side. Dermed forsvinner til sammen 29 årsverk fra mediehuset.

Les også

Norske medier kutter for over to milliarder kroner

Les også

TV 2 bekrefter kutt på 350 millioner innen 2020

Les også

Egmont varsler kutt i Klikk.no

Her kan du lese mer om