Kineserne vil ha Volvo

Kina er i ferd med å bli det viktigste markedet for den svenske bilfabrikanten Volvo.

PÅ VEI OPP: Reklamevideoer med fotballstjernen Zlatan Ibrahimović har vært med å snu pilene for Volvo.
Publisert: Publisert:

Kina vil dermed passere USA, opplyser sjefen for Volvo Personvagnar, Håkan Samuelsson.

I det kommende året regner Volvo med å selge 80.000 biler til Kina, mot 61.000 i fjor.

Fram mot 2020 har selskapet håp om å selge 800.000 biler verden over, omtrent en firedel av dem til kinesere.

Volvo Personvagnar ble kjøpt opp av det kinesiske selskapet Geely i 2010.

Les også:

Volvo mener Zlatan løftet salgetVolvo fra elendig til godt i løpet av 2013Volvos neste herregårdsvognVolvo vil at bilen din skal motta pakkerVolvo med «Zlatan Edition»

Publisert: