Nye PR-hoder skal løfte Ikea-salget i Norge
Den svenske møbelgiganten skal få hjelp av et av landets minste PR-byråer.
Det lille, og relativt nye, PR-byrået Trigger skal hjelpe Ikea med å selge enda flere flatpakkede møbler i Norge.
Sammen med Geelmuyden.Kiese har PR-byrået vunnet en konkurranse mellom 13 forskjellige byråer.
- Ikea er en institusjon i Norge. Merkevaren er så sterk og utgangspunktet for å skape løsninger som står ut og engasjerer bredt er helt unikt. Det er ingen hemmelighet at Ikea er alle kommunikasjonsbyråers drømmekunde, sier Trigger-sjef Preben Carlsen.
PR-operatørene ut
Ikeas nåværende rådgivere i byrået PR-operatørene fikk ikke fornyet tillit. Det til tross for at byrået nylig vant en bransjepris for sin innsats for Ikea.
- Det er riktig at vi har hatt et spennende og godt samarbeid med PR-opertatørene og at dette nå avsluttes, sier fungerende kommunikasjonssjef i Ikea Norge, Frode Skage Ullebust til E24
PR-operatørene har tidligere samarbeidet med Geelmuyden.Kiese om rådgivningen til Ikea, og i november fikk de to byråene Gullkorn-prisen i åpen klasse for arbeidet med Ikeas møbelkatalog.
På omdømmetoppen
Trigger-sjefen er veldig glad for at byrået han leder har klart å ta plassen til PR-opratørene som partnerbyrå med Geelmuyden.Kiese.
- At vår første byråkonkurranse som partnere resulterer i at vi får jobbe med Ikea, den store omdømmevinneren i Norge de siste årene, sier det meste om hvor stort potensialet i konstellasjonen er.
Ikea gikk i fjor for andre gang til topps i omdømmemålingen til Synovate. Den svenske møbelgiganten tok førsteplassen foran NRK, Coop Norge, Tine og TV 2,
Les mer: IKEA til topps – Adecco på omdømmebunnen
- Det beste fra to verdener
Kommunikasjonssjefen i Ikea Norge sier mange av byråene som deltok i konkurransen imponerte.
- Trigger og Geelmuyden.Kiese skilte seg ut ved å tilby det beste fra to verdener. I konstellasjonen har vi funnet en strategisk partner med spisskompetanse innen både virksomhets- og kommersiell kommunikasjon.
Les også: