Nye PR-hoder skal løfte Ikea-salget i Norge

Den svenske møbelgiganten skal få hjelp av et av landets minste PR-byråer.

HVOR MANGE PR-TOPPER TRENGS FOR Å MONTERE EN BOKHYLLE? Fra venstre Trigger-sjef Preben Carlsen, administrerende direktør Andreas Wabø i Geelmuyden.Kiese og fungerende kommunikasjonssjef Frode Skage Ullebust i Ikea.
  • Øyvind Henriksen
Publisert:

Det lille, og relativt nye, PR-byrået Trigger skal hjelpe Ikea med å selge enda flere flatpakkede møbler i Norge.

Sammen med Geelmuyden.Kiese har PR-byrået vunnet en konkurranse mellom 13 forskjellige byråer.

- Ikea er en institusjon i Norge. Merkevaren er så sterk og utgangspunktet for å skape løsninger som står ut og engasjerer bredt er helt unikt. Det er ingen hemmelighet at Ikea er alle kommunikasjonsbyråers drømmekunde, sier Trigger-sjef Preben Carlsen.

PR-operatørene ut

Ikeas nåværende rådgivere i byrået PR-operatørene fikk ikke fornyet tillit. Det til tross for at byrået nylig vant en bransjepris for sin innsats for Ikea.

- Det er riktig at vi har hatt et spennende og godt samarbeid med PR-opertatørene og at dette nå avsluttes, sier fungerende kommunikasjonssjef i Ikea Norge, Frode Skage Ullebust til E24

PR-operatørene har tidligere samarbeidet med Geelmuyden.Kiese om rådgivningen til Ikea, og i november fikk de to byråene Gullkorn-prisen i åpen klasse for arbeidet med Ikeas møbelkatalog.

På omdømmetoppen

Trigger-sjefen er veldig glad for at byrået han leder har klart å ta plassen til PR-opratørene som partnerbyrå med Geelmuyden.Kiese.

- At vår første byråkonkurranse som partnere resulterer i at vi får jobbe med Ikea, den store omdømmevinneren i Norge de siste årene, sier det meste om hvor stort potensialet i konstellasjonen er.

Ikea gikk i fjor for andre gang til topps i omdømmemålingen til Synovate. Den svenske møbelgiganten tok førsteplassen foran NRK, Coop Norge, Tine og TV 2,

Les mer: IKEA til topps – Adecco på omdømmebunnen

- Det beste fra to verdener

Kommunikasjonssjefen i Ikea Norge sier mange av byråene som deltok i konkurransen imponerte.

- Trigger og Geelmuyden.Kiese skilte seg ut ved å tilby det beste fra to verdener. I konstellasjonen har vi funnet en strategisk partner med spisskompetanse innen både virksomhets- og kommersiell kommunikasjon.

Les også:

  • - Ingen plass for egoer i Ikea
  • Ikea med rekordoverskudd
Publisert:
Gå til e24.no

Her kan du lese mer om

  1. PR-bransjen

Flere artikler

  1. Ledertalent kan vinne pris for verdens beste PR-byrå

  2. Ledertalent får internasjonal PR-pris

  3. IKEA lanserer TV

  4. Rune Brynhildsen ertilbake på PR-toppen

  5. Nordens største begravelsesbyrå kjøper Norges eldste